Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Let Sleeping Corpses Lie (1974)

Ένα πειραματικό μηχάνημα υπέρηχων εξολόθρευει τα έντομα που καταστρέφουν τις καλλιέργειες αλλά προκαλεί και την επιστροφή των νεκρών στη ζωή.

Για άλλη μια φορά η μητέρα φύση εκδικείται τον άνθρωπο. Oι πρώτοι που θα αντιληφθούν την οργή της είναι ο adiguer George και η Εdna. Η επίθεση από έναν πρόσφατα νεκρό και η γέννηση εξαιρετικά επιθετικών μωρών τους φέρνουν στο συμπέρασμα ότι οι υπέρηχοι, επηρεάζοντας πρωτόγονα νευρικά συστήματα, ευθύνονται για αυτά τα παράξενα συμβάντα. O hippie hater-επιθεωρητής ΜcCormick φυσικά δεν θα τους πιστέψει, θα τους θεωρήσει σατανιστές και ύποπτους για τους παράξενους φόνους

Πρίν ακόμα αρχίσουν να βγαίνουν μαζικά zombie-ταινίες ο ισπανός George Grau έδωσε την καλύτερη ευρωπαική εκδοχή του είδους και δύσκολα θα χαρακτηριζόταν μια ακόμα απομιμήση του τρισμέγιστου Romero. Δίνει περισσότερη έμφαση στο suspense, στην σκοτεινή και απόκοσμη ατμόσφαιρα παρά στο (λίγο αλλά καλό) gore και κάνει ξεκάθαρες από την αρχή τις κοινωνικές και οικολογικές του αναφορές με εικόνες αστικής μόλυνσης και κ(λ)ινικά απαθείς ανθρώπους στο κομφούζιο της πόλης. Καθυστερεί λίγο να μπει στο ψητό χτίζοντας σταδιακά την ενδιαφέρουσα πλοκή, παρουσιάζει τους κεντρικούς χαρακτήρες και στο 2ο μισό το ενδιαφέρον και η δράση απογειώνονται με highlights δυο κορυφαίες αιματηρές σκηνές δράσης στο νεκροταφείο και στο νοσοκομείο.Tα zombie είναι υπέροχα και πανίσχυρα και μοιάζει να έχουν συνείδηση ...αλλά δυστυχώς δεν είναι πολλά. Αν και είναι Ιταλο-ισπανική παραγωγή εξελλίσεται στην επαρχία του Μάντσεστερ(!), γύρω από την γραφική λίμνη Peak District. H αντιμπατσίλα, τα ρεαλιστικά σπλαττερ εφε του Giannetto De Rossi (αργότερα συνεργάτη του Lucio Fulci), το πρώτο μωρό-zombie(!), o πρώτος hippie-zombie(!), οι συμβολισμοί, το ευρηματικότατο φινάλε και η καλλιτεχνική της αρτιότητα παρά το μικρό budget είναι τα στοιχεία που την καθιστούν μια από τις καλύτερες ταινίες με zombies (τα zombies δεν τρέχουν!)

1.Διάσημη επίσης για τους πολλούς τίτλους με τους οποίους κυκλοφόρησε>Le massacre des morts-vivants,The Living Dead at Manchester Morgue ,Breakfast at the Manchester Morgue ,Do Not Speak Ill of the Dead ,Don't Open the Window ,Invasion der Zombies,Non si deve profanare il sonno dei morti,Zombi 3,επιδρομή από το νεκροταφείο.......
2.Inspector ΜcCormick :You are all the same, the lot of you with your long long hair and faggot clothes...Drugs, sex, every sort of filth.And you hate the police, don't you?

6 σχόλια:

  1. Καταρχας θα ηθελα να πω οτι απο οτι βλεπω μεχρι τωρα τουλαχιστον η ταινια εκτος του οτι ειναι ultra underground δεν προσελκυει σχολια των σινεφιλ..Κατα τ αλλα οντας παλιος και φανατικος φιλος των cult και underground ταινιων τρομου και ειδικα αυτων με βασικη θεματολογια τα ζομπις θα ηθελα να πω οτι η ταινια ειναι κορυφαια και οτι για μενα συγκαταλεγεται μεσα στις καλυτερες ζομπι ταινιες ever(μετα εννοειται απο τις παλιες ειδικα ζομποταινιες του Ρομερο).Μια μικρη παρατηρηση ομως.Οι συνηθειες των ζομπις στη συγκεκριμενη ταινια συμβαδιζουν με τις αντιστοιχες των ρομερικων αλλα..Μπορει να μην τρεχουν αλλα εμφανιζουν τεραστια μυικη δυναμη (θυμησου τη σκηνη με ενα ζομπι που βγαζει απο τη γη ενα τεραστιο μαρμαρινο σταυρο απο ενα ταφο!!) κατι που σιγουρα δεν συμβαδιζει με τα χαρακτηριστικα των νωχελικων ρομερικων ζομπις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μα τι σημαινει σινεφιλ? ειναι σαν να λες ροκας...το ιδιο αστειο ειναι

    συμφωνω.αυτο το "δεν συμβαδιζει" την κανει να ξεχωριζει,κορυφαια του ειδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατι τεντα,σου φαινεται αστειο το ροκας ή το ρειβας ή το χιπχοπας??
    Τεσπα,οπως και να χει οταν μιλαω για "σινεφιλ" εννοω "κουλτουρα",ξερεις πολυ καλα γιατι μιλαω.
    Οσο για το "δεν συμβαδιζει οποτε ειναι ξεχωριστη",με τη λογικη αυτη τοτε και ολες οι νεο-ζομπι ταινιες αλλα και οι 80s αμερικανικες ζομπι παρωδιες στις οποιες τα ζομπι τρεχουν ειναι και αυτες ¨ξεχωριστες"???
    Οπως και να χει ειναι κορυφαια του ειδους,την ειχα δει σε βιντεοκασετα πριν καμια δεκαρια χρονια(ισως και πιο πολυ),την οποια βιντεοκασετα ειχα νοικιασει σε βιντεοκλαμπ εδω στη πολη μας!
    Καλη επιλογη ταινιας εκανες.
    Υ.Γ:Οι Αγγλοι ultra heavy-stoner-doom-psyched rockers Electric Wizard χρησιμοποιουν το sample "You are all the same, the lot of you with your long long hair......" σαν εισαγωγη σε κομματι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. οχι.
    Το οτι "δεν συμβαδιζει οποτε ειναι ξεχωριστη" ειναι για το 74.εχει δικο του οραμα.μετα το αριστουργηματικο Dawn Of The Dead βγηκαν πολλες zombie μουφα-κοπια-ταινιες,αυτο ειναι πριν...
    Σιχαινομαι τα καινουργια (00s) zombie

    το να φορας ταμπελα,και να υπηρετεις τα σ τ ε ρ ε ο τ υ π α της κουλτουρας σου μου φαινεται αστειο,αλλα να μην το παμε αλλου...καταλαβαινομαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τεντα ακου,αν θεωρεις οτι ειναι ξεχωριστη,οκ,αλλα με την ιδια λογικη καποιος μπορει να θεωρησει ξεχωριστη και το" τα ζομπι δεν ειναι χορτοφαγα".Και αυτη εχει πολλες καινοτομιες και δεν ειναι αντιγραφη του dawn of the dead.Ειναι ομως καινοτομα ταινια??Ή μηπως ειναι απλα μια αμερικανικη μουφα. Κατι αλλο τωρα.Λες οτι ολες οι ταινιες μετα το dawn of the dead ή αν οχι ολες,οι πιο πολλες, αποτελουν αντιγραφη.Με τη λογικη αυτη λοιπον και αυτη αποτελει αντιγραφη του "night of..".
    Και κατι τελευταιο και σταματαω εδω,ποιος μιλησε για στερεοτυπα???Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις.Πες οτι πχ εγω ειμαι ταυτοχρονα στονερας,νταμπστεπας,νταμπας,τρανσας,ρειβας,ροκας και ουτω καθεξης,επειδη μου αρεσουν ΟΛΕΣ αυτες οι μουσικες (αλλες λιγοτερο αλλες περισσοτερο,δεν εχει να κανει αυτο) και επειδη μου αρεσει το ολο background και η κουλτουρα(ή ακομη και παρακουλτουρα αν προτιμας) ΟΛΩΝ (ή καποιων τεσπα εξ αυτων) των προαναφερθεντων μουσικων ειδων υποπιπτω στο παραπτωμα της ακολουθιας καποιου στερεοτυπου??Δηλαδη αν απο μικρος κολλησα με τις ζομπι ταινιες και συνεχιζω να βλεπω και να τις υποστηριζω φανατικα οταν αυτοι τους οποιους εγω αποκαλω σινεφιλ τις κραζουν,κοροιδευουν και υποβαθμιζουν ειμαι λοιπον ενας λατρης ενος ζομπι στερεοτυπου?Αυτα για το θεμα,δεν το συνεχιζω γιατι ειναι οφ τοπικ.

    Υ.Γ:Ο Ρομερο στο αριστουργημα του Night of the living dead (που δημιουργησε ολοκληρη σχολη) παρουσιασε τα ζομπι νωχελικα,αργα (οπως παρατηρεις και εσυ συνεχεια..) και αδυναμα.Ολες οι αλλες ταινιες απλα ακολουθησαν.Καποιες αλολουθησαν τη παραδοση του,καποιες παρουσιασαν τις εκδοχες των ζομπι-δρομεων και καποιες αλλες την εκδοχη των ζομπι-αρσιβαριστων.Οπως και να χει το Τhe Living Dead at Manchester Morgue συγκαταλεγεται στις γαπημενες μου ταινιες του ειδους (φυσικα και δε βλεπω μονο τετοιες).Ετοιμασου για ενα αφιερωμα στο ζομπι κινηματογραφο για S.B.D,got it??
    Stoned by Dawn
    Τα λεμε φιλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. φυσικα και ειναι αντιγραφη του night of...απλα,ξεχωριζει απο το σωρο που ακολουθησε για πολλους λογους.Ειναι μια καλη-ξεχωριστη-αντιγραφη (χωρις αυτο να την υποτιμα)

    "οταν αυτοι τους οποιους εγω αποκαλω σινεφιλ τις κραζουν,κοροιδευουν και υποβαθμιζουν" ...αυτο το στερεοτυπο εννοουσα.το στερεοτυπο σινεφιλ που Πρεπει να θεωρει τον πολιτη κειν-καλυτερη ταινια του κοσμου,που απαγορευεται να του αρεσει κατι μη-σινεφιλ (Ben Stiller π.χ.),που ακολουθει την σινεφιλ-συνταγη κ.τ.λ.Το παραδειγμα που λες εσυ δεν ειναι στερεοτυπο,ειναι αντι- στερεοτυπο.Το στερεοτυπο του Ροκα απαγορευει το ρειβ (και αντιστροφα).

    υ.γ.τα στερεοτυπα γεννουν προκαταληψεις δυο μορφων την πατερναλιστική και την εχθρική. Στην πατερναλιστική προκατάληψη η άλλη ομάδα θεωρείται συμπαθής αλλά ανίκανη (επομένως χρήζει προστασίας). Κλασικό τέτοιο παράδειγμα είναι τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και οι γυναίκες. Στην εχθρική προκατάληψη η άλλη ομάδα θεωρείται ικανή αλλά αντιπαθής. Τέτοιο είναι το παράδειγμα με τους μετανάστες, τους τούρκους και άλλους «εχθρούς».Αυτό που πρέπει να έχουμε στο νου μας είναι η χρησιμότητα των στερεοτύπων στη δικαιολόγηση του κοινωνικού κόσμου, των σχέσεων δηλαδή που διαμορφώνονται γύρω μας.

    το πιασα

    ΑπάντησηΔιαγραφή