Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

In the Mouth of Madness (1994)


Ένας ερευνητής περιπτώσεων ασφαλιστικής απάτης αναλαμβάνει για λογαριασμό εκδοτικής εταιρίας να βρει ένα δημοφιλή συγγραφέα φανταστικού τρόμου που έχει εξαφανιστεί. Στην αναζήτησή του καταλήγει στο χωριό Hobbs End όπου θα διαπιστώσει ότι κάτι πολύ μεγάλο και τρομακτικό κρύβεται πίσω από την εξαφάνιση και όσα γράφει ο συγγραφέας στα βιβλία του μπορεί και να μην είναι τόσο φανταστικά…
Η ταινία ξεκινά όπως πρέπει... σέρνουν τον πρωταγωνιστή με ζουρλομανδύα σε ψυχιατρείο. Ο ήρωας είναι όπως πρέπει... ορθολογιστής, καριερίστας, κυνικός, ανεξάρτητος. Επιμένει οτι είναι λογικός , ερχέται ειδικός να ερευνήσει την υπόθεση του και μας λέει την ιστορία του ...ενώ στον "εξω κόσμο" τα πραγματα πάνε προς το χειρότερο. Το Hobbs End είναι όπως πρέπει... αχαρτογράφητο, γαλήνιο, έρημο στο πουθενά , με μια μαύρη εκκλησία έτοιμη να γεννήσει τη κόλαση. Ο "κακός" συγγραφέας/προφήτης είναι όπως πρέπει... βλοσηρός, ήρεμος, έξυπνος, υποβλητικός.
Ένας φόρος τιμής του τρισμέγιστου Carpenter στον μεγάλο Αμερικάνο συγγραφέα Lovecraft (1890-1937). Ακολουθεί την κλασσική γραμμή όπου ο Άπιστος  ήρωας έρχεται αντιμέτωπος με ένα πανίσχυρο φαινόμενο κόντρα σε κάθε λογική, ικανό να καταστρέψει τον κόσμο. Αρνείται το "Λογική και παράλογο έυκολα αλλάζουν θέσεις. Αν το παράλογο γίνει πλειονότητα θα έβρισκες τον εαυτό σου κλεισμένο σε ένα κελλί αναρωτούμενος τι συνέβη στον κόσμο". Απρόθυμα γίνεται ο αγγελιοφόρος της έλευσης των Μεγάλων Παλιών  ενώ ταυτόχρονα οι φανατικοί αναγνώστες του συγγραφέα πληθαίνουν ταχύτατα και τους χαρακτηρίζει ανεξέλεκτη και βίαιη συμπεριφορά. Το τελευταίο βιβλίο του συγραφέα θα φέρει το απόλυτο χάος. Η πρώτη συνάντηση με το πεπρωμένο του θα έρθει όταν ένας τρελός με τσεκούρι θα του επιτεθεί την ώρα που πίνει τον πρωινό του καφέ στο κέντρο, και όσο αυτός θα προσπαθεί να αποδείξει οτι όλα είναι κόλπα του marketing  όλο και ποιο τρελά και παράξενα θα συμβαίνουν στο κόσμο μέχρι και το απογειωτικό απόλυτο mindfuck φινάλε!
Σ'αυτήν την πραγματική κινηματογραφική εμπειρία, το να ψάχνεις τρύπες στο σενάριο σε καθιστά αυτόματα ζωντόβολο, γιατί πάλι είδες το δέντρο και όχι το δάσος. Ο αστικός τρόμος εναλλάσσεται με τον μεταφυσικό σε ένα κόσμο όπου η μαζική υστερία είναι η νέα κοινή λογική. Τέλειο μοντάζ, ατμόσφαιρα και ρυθμός, πολύ καλό καστ με Sam Neill. Julie Carmen. Jurgen Prochnow. Charlton Heston (Planet of the Apes.1968). Σαφέστατη επιρροή σε μετεπειτα ταινιές που παίζουν με το δίπολο πραγματικό/μη πραγματικό και όλα αυτά σε 95 καυβλωμένα λεπτά με ανατριχιαστικό soundtrack που συνυπογράφει ο ίδιος....
1.εδώ κλείνει η ανεπίσιμη τριλογία τη Αποκάλυψης (The Thing.1982, Prince of Darkness.1987).
2.στο τέλος μαζεύεις το σαγόνι από το πάτωμα
3.ο CARPENTER επιστρεφει με το The Ward και ετοιμάζει το Darkchylde
4.

1 σχόλιο: