Σάββατο, 28 Μαΐου 2011

Point Blank (1967)

Ο Walker επιδιώκει εκδίκηση για την άπιστη σύζυγό του και τον συνεργάτη του που τον άφησαν μισοπεθαμένο στο εκτος λειτουργίας Αλκατράζ και έφυγαν με τα λεφτά.
Ο Lee Marvin επέλεξε τον βρετανό (με γαλλικά γούστα) πρωτοεμφανιζόμενο τότε Boorman για να σκηνοθετήσει ένα σενάριο γραμμένο για τον ίδιο, βασισμένο στη κλασσική pulp νουβέλα The Hunter(1962) του Donald E. Westlake. O Walker είναι ο ένας από τους 3 που κατάφεραν να αποδράσουν από το Αλκατράζ, επιστρέφει από τους "νεκρούς" για εκδίκηση και απαιτεί τα δεδουλεμένα. Η υπόθεση όμως φτάνει ψηλά. Τα λεφτά ανήκουν τώρα πια στην "ΟΡΓΑΝΩΣΗ", ένα ισχυρό παρακρατικό κύκλωμα που δρα στα παρασκήνια της πολιτικής. Αυτό δεν τον πτοεί. Με την βοήθεια της Chris-Angie Dickinson (Rio Bravo-Dressed To Kill) θα τα βάλει με όλους και πολλοί θα πεθάνουν μέχρι να πετύχει τον σκοπό του (χωρίς ο ίδιος να σκοτώσει κανέναν). Μέσα στο τσιμεντένιο χάος του Los Angeles είναι ο τελευταίος άνθρωπος με αξιοπρέπεια, ο τελευταίος παλιοσχολίτης gangster. Ή μηπως όλα αυτά είναι παραισθήσεις ενός ετοιμοθάνατου ? Η πρώτη δουλειά του Boorman στην Αμερική ειναι μια στυλιζαρισμένη neo noir ιστορία εκδίκησης με επιρροές από το ευρωπαικό art house που αδιαφορεί για τα κλισέ του ειδους και ξαναθέτει τους κανόνες προαναγγέλοντας το αμερικάνικο συνομοσιολογικό cinema των 70s.Ο-ένας εναντίον όλων-Lee Marvin βρίσκεται (ίσως) στον καλύτερο ρόλο του και θυμίζει τον leone-ικο man with no name. Λόγω του ευρωπαικού του ύφους δεν γνώρισε επιτυχία στην εποχή της αλλά αργότερα αναδείχθηκε σε cult classic όπως του άξιζε. Boorman και Marvin θα ξανασυνεργαστούν αμέσως μετά στο Hell in the Pacific (1968)

1.στην ίδια νουβέλα είναι βασισμένα επίσης τα Full Contact (1992) με Chow Yun-fat
και Payback (1999) με Mel Gibson

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου